Art. 1 - Identiteit van de verkoper
Wij zijn WISE Investments BV, handelend onder de naam Atelier De Levensboom. Ons bedrijf is gevestigd aan de Vlasbloemstraat 18, 8860 Lendelede. We zijn geregistreerd bij de Kruispuntbank van Ondernemingen (KBO) onder het ondernemingsnummer 0787.626.043.
Heb je vragen, opmerkingen of wil je gewoon met ons in contact komen? We staan voor je klaar. Je kunt ons altijd bereiken via e-mail op info@atelierdelevensboom.be. We helpen je graag verder!
Art. 2 - Toepasselijkheid en voorwaarden
1. Onze algemene voorwaarden gelden voor alle overeenkomsten die we met jou als klant afsluiten. Sommige voorwaarden zijn alleen van toepassing op consumenten. Een consument is een natuurlijk persoon die producten of diensten koopt voor persoonlijk gebruik, dus niet voor zakelijke doeleinden. Wanneer ons aanbod niet enkel van toepassing is voor consumenten dan wordt dit duidelijk aangegeven.
2. Wij leveren alleen in België en Nederland. Het is niet mogelijk om een adres in een ander land op te geven voor de levering. Wanneer je niet beschikt over een adres in deze landen dan kan je best contact opnemen met onze klantendienst om de mogelijkheden te bekijken. Je kunt ons altijd bereiken via e-mail op info@atelierdelevensboom.be. We helpen je graag verder!
3. Om een bestelling te plaatsen, moet je minstens 18 jaar oud zijn. Als je jonger bent, moet een ouder of voogd de bestelling voor je doen. Als we merken dat een minderjarige een bestelling heeft geplaatst, kunnen we deze weigeren.
4. Je kunt onze algemene voorwaarden altijd vinden op onze website. Als je een bestelling plaatst, betekent dit dat je akkoord gaat met deze voorwaarden. Daarnaast vragen we je nog eens om te bevestigen dat je de voorwaarden hebt gelezen en geaccepteerd wanneer je een bestelling plaatst.
5. Als je online bestelt, ontvang je samen met de bevestiging van je bestelling (of uiterlijk bij de levering) een kopie van de algemene voorwaarden in een formaat dat je kunt opslaan of afdrukken. We raden je aan dit altijd te doen.
6. Als er naast deze algemene voorwaarden ook nog speciale voorwaarden gelden, dan gelden dezelfde regels voor die voorwaarden. Mocht er een conflict zijn tussen de algemene en de bijzondere voorwaarden, dan mag je als consument altijd kiezen voor de voorwaarden die voor jou het voordeligst zijn.
Art. 3 - Ons aanbod en jouw bestelling
1. Als een aanbod tijdelijk is of aan speciale voorwaarden gebonden, vermelden we dit duidelijk in het aanbod.
2. We beschrijven altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat we verkopen en hoe je kunt bestellen. Deze beschrijving is gedetailleerd genoeg om je een goed idee te geven van wat je koopt. Als we afbeeldingen gebruiken, geven die een realistisch beeld van de producten of diensten. Vergissingen kunnen echter gebeuren. Als we een duidelijke fout maken, zijn we niet verplicht om alsnog te leveren.
3. Om een product te kopen, voeg je het toe aan je winkelmandje. Daarna vul je je contact-, leverings- en facturatiegegevens in. Je kiest dan hoe je de bestelling wilt ontvangen: thuisbezorgd, naar een automaat of postpunt. Je kunt kiezen tussen Bpost, PostNL of Mondial Relay. In de laatste stap zie je een overzicht van je bestelling, accepteer je onze algemene voorwaarden en rond je de betaling af door op de knop "Betaal nu" te drukken. Na deze stappen is je bestelling definitief.
4. Je bestelling is voltooid en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we je bestelling via e-mail bevestigen en de betaling door de uitgever van je betaalkaart is goedgekeurd. Als de kaartuitgever je betaling weigert, zijn wij niet verantwoordelijk voor vertragingen of het niet leveren van je bestelling. Bestellingen zonder een geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet geaccepteerd of verwerkt. Bij problemen kan je best contact opnemen met onze klantendienst om de mogelijkheden te bekijken. Je kunt ons altijd bereiken via e-mail op info@atelierdelevensboom.be. We helpen je graag verder!
Art. 4 - Herroepingsrecht
1. Als consument heb je het recht om binnen 14 dagen na aankoop van goederen of diensten te beslissen dat je deze niet wilt houden. Deze periode begint op de dag van levering (voor goederen) of op de dag dat de overeenkomst wordt gesloten (voor diensten). Je kunt je bestelling zonder boete en zonder opgave van reden terugsturen. De verzendkosten voor het terugsturen betaal je zelf.
2. Nadat je hebt laten weten dat je de overeenkomst wilt herroepen, moet je de goederen binnen 14 dagen naar ons terugsturen. De kosten voor het terugzenden zijn voor jouw rekening. Als wij de retour voor je regelen, zullen we je de verzendkosten laten weten. Als de goederen niet per post kunnen worden teruggestuurd, halen we ze gratis bij je op.
3. Je kunt de goederen retourneren via een koerier die wij kiezen, of je kunt zelf een koerier kiezen.
4. Wij betalen het volledige aankoopbedrag binnen 14 dagen terug nadat we de goederen hebben ontvangen.
5. De terugbetaling omvat ook de leveringskosten, tenzij je hebt gekozen voor een duurdere bezorgoptie dan de goedkoopste standaardlevering.
6. De terugbetaling gebeurt via hetzelfde betaalmiddel dat je hebt gebruikt bij je aankoop tenzij dit wegens praktische redenen absoluut onmogelijk is of wanneer je zelf uitdrukkelijk akkoord gaat met een ander betaalmiddel.
7. We verwachten dat je tijdens de eerste 14 dagen na levering zorgvuldig omgaat met de producten en de verpakking. Als je ze wilt retourneren, mag je de producten alleen uitpakken of gebruiken zoals je dat in een winkel zou doen. Teruggestuurde producten moeten in goede staat zijn, ongebruikt en compleet met alle toebehoren. Indien mogelijk, stuur ze terug in de originele verpakking volgens onze instructies.
8. Als je de producten meer hebt gebruikt dan nodig was om ze te beoordelen, en de waarde daardoor is verminderd, kunnen we een vermindering van de terugbetaling toepassen. Bij producten met een verzegeling kan het verbreken hiervan de waarde sterk verminderen en uitsluiting van het herroepingsrecht veroorzaken.
9. Sommige producten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht:
- Op maat gemaakte producten, zoals kruidenmixen of gepersonaliseerde essentiële oliën.
- Hygiënische producten zoals cosmetica, badproducten en schoonmaakartikelen.
- Producten waarvan de verzegeling is verbroken.
- Producten met een beperkte houdbaarheid.
- Digitale producten zoals online cursussen en e-books.
10. Om je herroepingsrecht snel en correct uit te oefenen, vul je het formulier in die je via deze link kan downloaden en stuur je dit via e-mail naar onze klantendienst. Je kan de klantendienst altijd bereiken via e-mail op info@atelierdelevensboom.be. We sturen je een bevestiging per e-mail zodra we je herroeping hebben ontvangen.
Art. 5 - Prijs
1. De prijzen die we in ons aanbod noemen, blijven hetzelfde gedurende de aangegeven periode, behalve als er wijzigingen zijn door een verandering in het BTW-tarief.
2. Al onze prijzen zijn inclusief belastingen, BTW, heffingen en diensten. Er komen dus geen onverwachte kosten bij.
3. Als we verzendkosten rekenen bovenop de aankoopprijs, laten we dat altijd weten voordat je je bestelling definitief maakt.
Art. 6 - Betaling
1. Betalingen kunnen alleen worden gedaan via de betaalmogelijkheden die op onze website worden aangeboden.
2. Op dit moment accepteren we betalingen via Bancontact, iDEAL, Kredietkaart & Apple Pay.
3. Voor een veilige online betaling en bescherming van je persoonsgegevens gebruiken we SSL-technologie. Dit zorgt ervoor dat je transactiegegevens versleuteld zijn en niet leesbaar zijn tijdens het versturen via internet. Je hebt geen speciale software nodig om met SSL te betalen. Je kunt een beveiligde SSL-verbinding herkennen aan het "slotje" in de adresbalk van je browser.
Art. 7 - Conformiteit & garantie
1. We garanderen dat onze producten voldoen aan je bestelling en aan de normale verwachtingen, gebaseerd op de productbeschrijving. We zorgen er ook voor dat onze producten voldoen aan alle geldende wetten op het moment van je bestelling.
2. Als een geleverd product niet voldoet aan je bestelling, heb je als consument recht op een wettelijke garantie van twee jaar. Dit betekent dat als je binnen twee jaar na levering een verborgen gebrek of defect ontdekt, je het product kosteloos kunt laten repareren of vervangen.
3. Waar mogelijk en redelijk, kun je kiezen tussen reparatie of vervanging. Alleen als dit niet mogelijk, te duur of niet binnen een redelijke termijn haalbaar is, heb je recht op een prijsverlaging of kun je de koopovereenkomst ontbinden.
4. Als een defect binnen de garantieperiode van twee jaar na levering ontstaat, gaan we ervan uit dat het probleem al bij levering bestond, tenzij we het tegendeel kunnen bewijzen.
Art. 8 - Levering & uitvoering
1. Alle goederen en diensten worden geleverd op het adres of het afleverpunt dat je hebt opgegeven bij je bestelling.
2. Als de artikelen op voorraad zijn, bedraagt de levertijd doorgaans 1 tot 2 werkdagen afhankelijk van de gekozen koerierdienst. Hou er rekening mee dat Mondial Relay een levertijd kan hebben van 5 werkdagen. Voor artikelen die niet op voorraad zijn, is de levertijd meestal 5 tot 7 werkdagen. We informeren je hierover in de bevestiging van je bestelling.
3. Leveringen vinden alleen plaats op werkdagen (maandag tot en met vrijdag). Bij uitzondering kan een vertraagde levering ook op zaterdag plaatsvinden.
4. Leveringen gebeuren via Bpost, PostNL of Mondial Relay, afhankelijk van de verzendmethode die je zelf kiest. De verzendkosten worden berekend op basis van gewicht en de koerier. De exacte verzendkosten kan je hier downloaden. De prijzen worden regelmatig aangepast omdat deze snel en vaak kunnen wijzigen kan de prijs hoger zijn dan vermeld.
5. Als we niet op tijd kunnen leveren, laten we je dit weten vóór de verwachte levertijd is verlopen. We stemmen dan een nieuwe levertijd met je af. Als we ook die termijn niet halen, kun je als consument de overeenkomst kosteloos ontbinden en krijg je binnen 30 dagen je geld terug.
6. Wanneer we je niet vóór de verwachte levertijd op de hoogte brengen van een vertraging, kun je de overeenkomst meteen na het verstrijken van die termijn kosteloos ontbinden. Ook dan krijg je binnen 30 dagen je geld terug.
7. Onze verzendingen zijn altijd op ons risico. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over verloren of beschadigde goederen tijdens het transport. Als je echter goederen terugstuurt binnen de 14 dagen na aankoop omdat je ze niet wilt houden (zie artikel 4), ben jij verantwoordelijk voor de retourzending.
8. Eventuele zichtbare gebreken dien je zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 3 dagen na levering, te melden. Voeg hierbij foto’s van de verpakking en de beschadigde of niet-conforme goederen.
9. Onder zichtbare gebreken verstaan we bijvoorbeeld schade aan goederen tijdens transport, artikelen die niet overeenkomen met de leveringsbon, of goederen die afwijken van wat je hebt besteld.
10. Wij zijn niet aansprakelijk voor indirecte schade door te late levering of niet-levering door onze transporteur. Onze aansprakelijkheid is in elk geval beperkt tot de waarde van de artikelen die je niet hebt ontvangen.
Art. 9 - Duur
1. Heb je een overeenkomst van onbepaalde duur met ons gesloten (dus zonder vaste einddatum), dan kun je deze op elk moment opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Hiervoor neem je best contact op met onze klantendienst om de mogelijkheden te bekijken. Je kunt ons altijd bereiken via e-mail op info@atelierdelevensboom.be. We helpen je graag verder!
2. Een overeenkomst voor bepaalde duur loopt maximaal twee jaar.
3. Als een overeenkomst voor bepaalde duur betrekking heeft op diensten en er is afgesproken dat de overeenkomst stilzwijgend verlengd wordt als je niet op tijd opzegt, dan wordt de overeenkomst omgezet naar een overeenkomst van onbepaalde duur. Ook dan kun je deze op elk moment opzeggen, met inachtneming van de opzegtermijn en regels.
4. Als een overeenkomst voor bepaalde duur betrekking heeft op goederen en stilzwijgend wordt verlengd bij het niet tijdig opzeggen, dan verandert deze in een overeenkomst van onbepaalde duur. Ook in dit geval kun je de overeenkomst op elk moment opzeggen, met inachtneming van de opzegregels en termijn.
Art. 10 - Overmacht
1. In het geval van overmacht zijn wij niet verplicht om onze contractuele verplichtingen na te komen. We kunnen ervoor kiezen om onze verplichtingen op te schorten zolang de situatie van overmacht duurt, of de overeenkomst volledig te ontbinden. In beide gevallen zijn we niet verplicht om jou een schadevergoeding te betalen.
2. Overmacht verwijst naar elke situatie buiten onze controle die het nakomen van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk onmogelijk maakt. Dit kan bijvoorbeeld gaan om stakingen, brand, technische storingen, energie-uitval, problemen met (telecommunicatie)netwerken of communicatiesystemen, de tijdelijke onbeschikbaarheid van onze website, of de niet-tijdige levering door onze leveranciers of andere betrokken partijen.
Art. 11 - Klachtenregeling en geschillen
1. We streven er altijd naar dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Mocht je toch een klacht hebben over onze diensten, kun je contact met ons opnemen via e-mail: info@atelierdelevensboom.be. We doen ons best om je klacht binnen 7 dagen te behandelen.
2. Op alle overeenkomsten die we sluiten, ongeacht de woonplaats van de klant, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing. Als door internationaal recht een ander recht van toepassing is, zullen we bij de interpretatie van deze algemene voorwaarden eerst kijken naar de Belgische Wet op Marktpraktijken en Consumentenbescherming, zoals opgenomen in het Wetboek van Economisch Recht.
3. Bij geschillen zijn alleen de Belgische rechtbanken bevoegd.
4. Als consument kun je er ook voor kiezen om een geschil buiten de rechtbank om op te lossen. Hiervoor kun je terecht bij de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid. Zij kunnen je aanvraag tot buitengerechtelijke geschillenbeslechting behandelen of doorsturen naar een bevoegde instantie. Je kunt de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link.
5. Bij internationale geschillen kun je ook gebruikmaken van het Online Dispute Resolution-platform van de Europese Unie via deze link.