🤔 Veelgestelde vragen 🤔

Bestellen




1. Hoe verloopt het bestellen?

Om een product te bestellen, voeg je het gewenste product toe aan je winkelmandje. Vervolgens vul je je contact-, leverings-, en facturatiegegevens in. Daarna kies je je leveringswijze (bijvoorbeeld thuislevering of een postpunt) en selecteer je een koerier (Bpost of PostNL). Bij de laatste stap krijg je een overzicht van je bestelling, waarna je de algemene voorwaarden accepteert en de betaling bevestigt door op de knop "Bevestigen en betalen" te klikken. Zodra deze stappen zijn doorlopen, is je bestelling geplaatst.

2. Wanneer is mijn bestelling definitief?

Je bestelling is definitief wanneer je een bevestiging per e-mail ontvangt én de betaling goedgekeurd is door de uitgever van je betaalkaart. Zonder geldige betaling wordt de bestelling niet verwerkt.

3. Wie kan bestellen bij ons?

Iedereen die minstens 18 jaar oud is, kan een bestelling plaatsen bij Atelier de Levensboom. Als je jonger bent, moet een ouder of voogd de bestelling plaatsen. Atelier de Levensboom levert alleen in België en Nederland.

4. Kan ik mijn bestelling annuleren?

Ja, je kunt je bestelling zonder problemen annuleren of aanpassen voordat deze verzonden is. Zodra de bestelling is verzonden, moet je gebruikmaken van het herroepingsrecht om de bestelling te annuleren.

   Voor meer informatie hierover kun je kijken bij de vragen over "Garantie en retourneren.

5. Wat als er problemen ontstaan tijdens het bestellen?

Als je problemen ervaart tijdens het bestellen, kun je contact opnemen met de klantendienst via e-mail op info@atelierdelevensboom.be. We zullen je zo snel mogelijk proberen te helpen.

Betalen




1. Hoe verloopt de betaling?

De betaling verloopt via de betaalmodules op de website van Atelier de Levensboom. Nadat je je bestelling hebt geplaatst, word je doorgestuurd naar een beveiligde betaalomgeving waar je je betaling kunt voltooien. De transactie wordt beveiligd door SSL-technologie, wat ervoor zorgt dat je betalingsgegevens versleuteld worden verzonden.

2. Hoe kan ik betalen?

Atelier de Levensboom accepteert momenteel betalingen via Bancontact, iDEAL en kredietkaart. Deze betaalmethoden worden aangeboden via de betaalmodules op de website.

3. Kan ik achteraf betalen?

  Nee, bij Atelier de Levensboom is het niet mogelijk om achteraf te betalen. We kiezen er bewust voor om deze optie niet aan te bieden in onze webshop, omdat dit neerkomt op kopen op krediet, en we die betaalmethode niet ondersteunen.

4. Wat als er problemen ontstaan tijdens de betaling?

Als de uitgever van je kaart de betaling weigert of er problemen ontstaan tijdens de betaling, kan de bestelling niet worden verwerkt. Je zult dan de betaling opnieuw moeten proberen. Als dit niet lukt, kan je contact opnemen met de klantendienst via e-mail op info@atelierdelevensboom.be. We zullen je zo snel mogelijk proberen te helpen. 

Verzending




1. Hoe verloopt de verzending?

De verzending van je bestelling gebeurt via Bpost of PostNL, afhankelijk van je keuze tijdens het bestelproces. Als de artikelen op voorraad zijn, is de leveringstermijn meestal 1 tot 2 werkdagen. Indien een artikel niet op voorraad is, bedraagt de levertijd doorgaans 5 tot 7 werkdagen. Je wordt altijd op de hoogte gebracht van de verwachte levertijd in de bevestigingsmail van je bestelling. Verzendingen gebeuren enkel op werkdagen, maar kunnen in uitzonderlijke gevallen ook op zaterdag plaatsvinden.
 

2. Hoe kan ik mijn bestelling laten leveren?

Je kunt ervoor kiezen om je bestelling te laten bezorgen op een thuisadres, een automaat of een postpunt. Daarnaast kun je kiezen tussen levering door Bpost, PostNL of Mondial Relay.

3. Hoeveel kost een verzending?

De verzendkosten kan je hier terugvinden op deze link. Hou er rekening mee dat de prijs kan afwijken van de vermelde prijzen door een afwijkend gewicht, een afwijkende vorm of door een prijswijziging van de koerierdienst. Kijk dus zeker altijd de publicatiedatum na van de prijzenlijst. Deze krijgen maandelijks een update om ervoor te zorgen dat de prijzen altijd correct zijn maar soms kan het door omstandigheden later gebeuren waardoor deze niet helemaal correct zijn.

4. Hoe ontvang ik digitale aankopen?

Voor digitale aankopen zoals e-books of andere digitale producten ontvang je een link via e-mail waarmee je de producten kunt downloaden of gebruiken. Deze producten vallen onder de categorie digitale aankopen en worden niet fysiek geleverd.
 

5. Wat als er problemen ontstaan tijdens de betaling?

Als de uitgever van je kaart de betaling weigert of er problemen ontstaan tijdens de betaling, kan de bestelling niet worden verwerkt. Je zult dan de betaling opnieuw moeten proberen. Als dit niet lukt, kan je contact opnemen met de klantendienst via e-mail op info@atelierdelevensboom.be. We zullen je zo snel mogelijk proberen te helpen. 

Garantie en retourneren




1. Hoe kan ik een bestelling retourneren?

Als je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht, heb je 14 dagen om je bestelling te retourneren. Vul het formulier in die je via deze link kan downloaden en stuur je deze via e-mail naar onze klantendienst. Je kan de klantendienst altijd bereiken via e-mail op info@atelierdelevensboom.be. De kosten voor het terugzenden van de goederen zijn voor eigen rekening. Zorg ervoor dat je de goederen binnen 14 dagen na melding van je herroeping terugstuurt. De goederen moeten in originele staat zijn, indien mogelijk in de originele verpakking, en mogen niet gebruikt zijn, alleen getest zoals je dat in een winkel zou doen.

2. Wat moet ik doen als er iets stuk is of kapot geleverd wordt?

Als een product beschadigd of niet conform je bestelling geleverd wordt, meld dit dan binnen 3 dagen na ontvangst. Bezorg zeker ook foto's van de verpakking en de beschadigde goederen. Vervolgens zullen we contact met je opnemen om samen tot een oplossing te komen, zoals reparatie, vervanging of een andere regeling.
 

3. Moet ik altijd een reden hebben om het terug te sturen?

Nee, je hoeft geen reden op te geven om een product terug te sturen binnen de herroepingstermijn van 14 dagen. Dit is je wettelijke recht als consument. Zorg er wel voor dat de producten ongebruikt zijn en in hun oorspronkelijke staat verkeren.
 

4. Waar kan je terecht als ik nog vragen heb over garantie en retourneren?

Als je nog vragen hebt over garantie of het retourneren van producten, kun je contact opnemen met de klantendienst via e-mail op info@atelierdelevensboom.be. We zullen je zo snel mogelijk proberen te helpen.